donderdag 18 september 2014

Nolan Bushnell

Op zoek naar de nieuwe Steve Jobs
LeV 2014, 255 pagina's - € 19,95
Op omslag: creativiteit, talent en passie op de werkvloer

Oorspronkelijke titel: Finding the next Steve Jobs : how to find, keep and nurture talent (2013)

Wikipedia: Nolan Bushnell (1943)

Korte beschrijving
De auteur Nolan Bushnell is een beroemde ondernemer en stond aan de wieg van Atari en vele andere computergerelateerde bedrijven. Bovendien wordt hij ook gezien als de ontdekker van Steve Jobs. In dit boek wordt de lezer meegenomen in de wereld van succesvol ondernemen. Aan de hand van diverse tips en praktijkvoorbeelden word je wegwijs gemaakt in het succesvol opzetten van een bedrijf. De toverwoorden zijn creativiteit en flexibiliteit. Zolang een bedrijf in kan spelen op veranderingen en medewerkers de ruimte geeft hun volledige potentieel te gebruiken, kan een bedrijf zich ontwikkelen tot een belangrijke speler. Elke schakel is even belangrijk en zorgt ervoor dat iedereen zich deel voelt van het eindproduct. Dit boek loopt over van enthousiasme en nuttige tips (vooral geen regels) en geeft inspiratie aan iedere ondernemer die het even niet meer ziet zitten. Het boek leest als een biografie en laat zien dat alles mogelijk is zolang je erin gelooft en er naar handelt op een creatieve, open en enthousiasmerende manier.

Fragment uit 0
Omdat, zoals Steve en ik die dag in Parijs vaststelden, een bedrijf zonder creativiteit geen bestaansrecht heeft. Dit is misschien geen verrassende conclusie, maar het is wel verrassend hoe weinig bedrijven zich dit realiseren, of er ten minste energie in stoppen. Creativiteit is de belangrijkste motor voor elk bedrijf. Daarmee begint alles, dat is waar de energie en vooruitgang vandaan komen. Zonder de eerste uitbarsting van creativiteit gebeurt er helemaal niets.
  Natuurlijk zijn sommige bedrijven zich daarvan meer bewust dan andere. Hollywood, de gamewereld, de uitgeverijbranche, zij moeten allemaal proberen voorop te lopen in hun markt. Pong was een geweldig videospelletje, maar als je het tienduizend keer gespeeld had, wilde je weer eens iets nieuws. Star Wars was een geweldige film, maar als je hem één keer gezien had (of misschien wel tienduizend keer) was je toe aan een nieuwe en andere cinematografische ervaring. In de entertainmentwereld zijn de creativelingn niet alleen maar lid van een team, maar ze zijn ook de belangrijkste mensen binnen het bedrijf.|
  Vrijwel alle andere bedrijven zijn net zo afhankelijk van creativiteit. Alleen realiseren ze zich dat niet. (pagina 16-17)

Youtube - Nolan Bushnell's New Book Finding The Next Steve Jobs (10:28)



Terug naar Overzicht alle titels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De redactie behoudt zich het recht voor reacties te verwijderen