dinsdag 9 oktober 2012

Rianne Vermeulen



Mijn naam is Rianne Vermeulen.

Ik ben geboren in Eindhoven eind 1957. Nadat ik 11 jaar in Best had gewoond, en daar ook de meisjesschool(!) had bezocht, verhuisden we naar Lith. Heel erg wennen want we moesten elke maandag nog naar de kerk...iets dat ik vreselijk ouderwets vond. We moesten al elke zondag en dat vond ik wel genoeg.

In 1972 verhuisden we nogmaals :nu naar Tilburg...en daar deed ik de Bibliotheek-en Documentatie-academie, zoals dat toen nog heette. Na de opleiding tot bibliotheekassistente, maakte ik ook nog het vervolg af: de BOB (bibliothecaris openbare bibliotheek). Mijn eerste baan was in Ede-Veldhuizen, als jeugdmedewerker. Daarna volgden de bibliotheek in Nistelrode, de bibliobus in Tilburg en uiteindelijk al bijna 20 jaar de bieb in Berghem.

Verder ben ik moeder van 2 kinderen, een zoon van 21 met technisch inzicht en een dochter van 17 in het eindexamenjaar van het vwo. Burgergelijke status:  gehuwd.

Waarom kies ik voor de Lezers van Stavast? Los van het bevlogen verhaal hierover van Hans, vind ik het goed om na te denken waarom de maatschappij loopt zoals deze loopt. Met de nodige insteken en gedachten  van allerlei mensen die ik zelf niet zo gauw zou kiezen, of mee in aanraking kom. Zoals Hans zou zeggen: gebruik je grijze hersencellen om zelf weer na te denken.

In de dagelijkse  praktijk werk ik vooral met jeugd en jongeren, en een kleine groep volwassen leden.
Dus ik ga deze uitdaging graag aan.........

Terug naar De Lezers van Stavast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De redactie behoudt zich het recht voor reacties te verwijderen